Leikstjóri Tom Hooper |
“Les Misérables” er
ikki ein týpiskur sangfilmur. Vanliga plaga sangfilmar at vera uppbygdir
soleiðis, at persónar práta vanligt, men fara so av og á at syngja. Hesin
filmurin hevur bara sang allan vegin gjøgnum – hann hevur eitt lítið sindur av práti av
og á. Persónarnir syngja gjøgnum allan filmin. Tað er á sama hátt sum ein
opera: Sangur allan vegin gjøgnum. Soleiðis plaga sangfilmar ikki at vera í
dag, men soleiðis er “Les Misérables”. Hetta er ein óvanligur sangfilmur og tað
kann vera, at summi ikki fara at dáma hann av hesi orsøk. Men mær dámdi hann
væl.
“Les Misérables" hevur sínar feilir, men er samanumtikið ein sera góður sangfilmur. Eg má tó
viðganga, at mær dámdi hann ikki sera væl í byrjanini. Tað tók eina góða løtu,
inntil søgan fangaði meg og eg vandi meg við, at filmurin alla tíðina koyrdi
við sangi, men sum tíðin gekk, gjørdist hann betri og betri. Tað besta við honum
er tann fantastiski tónleikurin. Sangirnir eru sera góðir, undirhaldandi og
fangandi, og allir sjónleikararnir syngja sjálvir. Framførslurnar eru sera
góðar, serliga Hugh Jackman. Hetta er tann besta framførslan, sum eg havi sæð
frá honum higartil, og hann syngur eisini ótrúliga væl. Anne Hathaway er eisini
góð og hon hevur uppiborið sín Oscar. Russel Crowe gevur eina góða framførslu,
men syngur ikki sera væl. Hann syngur hampuligt og eg vandi meg við tað, men
tað er ikki sera flott samanborið við m.a. Hugh Jackman og Anne Hathaway.
Filmurin hevur eisini stuttligar framførslur frá Helena Bonham Carter og Sacha
Baron Cohen.
Søgan er
samanumtikið góð, fangandi og áhugaverd. Filmurin klárar væl at siga frá søguni
gjøgnum sangirnir og tað er ikki lætt at fáa at rigga. Tað hevur Tom Hooper klárað væl. Søgan riggar m.a. tí, at
hon hevur ein sera dámligan høvuðspersón, Jean Valjean, sum man hevur samkenslu
við gjøgnum allan filmin. Mær dámar eisini væl, at søgan er um uppreistur og
fyrigeving. Jean Valjean ger uppreistur, tí hann flýggjar frá sínum lívi sum skuldsettur
brotsmaður og fær sær ein nýggja samleika – hóast tað er ólógligt. Samstundis síggja
vit eina søgugongd um eina mongd av fólki, sum ger uppreistur undir
fronsku kollveltingini. Báðar søgugongdirnar hava til felags, at tær eru um
uppreistur og tað er sera áhugavert.
Filmurin er
eisini flott gjørdur. Tað er sera sannførandi, at filmurin fer fram í 19. øld, koreografiin
er góð og undirhaldandi, og filmurin brúkar onkuntíð nakrar flottar kameravinklar. Men sum eg segði í áðni, so hevur filmurin eisini sínar feilir. Hóast kameraarbeiðið
er flott í summum senum, so er tað minni gott í øðrum senum. Í summum sangum brúkar
filmurin ov nógvar nærmyndir og løgnar kameravinklar av persónunum, og tað órógvar
onkuntíð. Fyri tað næsta inniheldur søgan eitt kærleiksforhold millum eina
gentu og ein drong, sum er áhugavert gjøgnum tað mesta av filminum, men verður eitt
sindur óinteressant í endanum. Filmurin er eisini ov langur og skemtið er onkuntíð
eitt sindur ov fjasut.
Samanumtikið er “Les Misérables” ein sera góður og undirhaldandi sangfilmur. Tað kann vera, at summi
ikki fara at dáma hann, av tí at hann hevur sang allan vegin gjøgnum, men mær dámdi
hann væl. Sangirnir eru sera góðir og fangandi, tónleikurin er fantastiskur, summar
framførslur eru fantastiskar og filmurin klárar væl at siga frá søguni gjøgnum
sangirnir. Hetta er ikki eitt meistaraverk, men ein sera góður sangfilmur.
No comments:
Post a Comment